Terug

Wij maken het voor u gemakkelijk…

en zetten alvast enkele veelgestelde vragen op een rij

  • COVID-19 Update: zijn jullie geopend?

    Ja. ECR Car Retail is altijd met u in contact gebleven om u als groothandel te blijven verder helpen. Wij volgen alle maatregelen op die worden aanbevolen door de overheid en stellen de gezondheid van onze klanten en medewerkers voorop. Wij voorzien mondmaskers, handschoenen, ontsmettingsgel en beperken het bezoek op onze kantoren. Wij blijven de situatie op de voet opvolgen en raden ook iedereen aan om de maatregelen van zijn regio of land na te leven.

      

  • Verkopen jullie uitsluitend aan handelaren met een erkend BTW-nummer?

    Ja. ECR Car Retail is uitsluitend een internationale aankoopbron voor onafhankelijke autohandelaars, officiële verdelers, autoverhuurbedrijven en leasingmaatschappijen. 

  • Welke merken verkoopt ECR Car Retail?

    ECR Car Retail verkoopt meer dan 30 merken. Ontdek onze merken op deze pagina.

  • Hoe krijg ik toegang tot het online portaal cars.ecrb.be?

    Bent u een onafhankelijke autohandelaar, officiële verdeler, autoverhuurbedrijf of leasingmaatschappij? Registreer u dan hier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Op die manier kunnen wij snel aan de slag gaan. U ontvangt via uw opgegeven e-mailadres een bevestiging van registratie. Wij doen er nu alles aan om uw aanvraag zo snel mogelijk te verwerken. Hou alvast uw telefoon in de aanslag of controleer uw inbox. Vergeet ook zeker niet uw ongewenste e-mails te controleren. Een accountmanager uit ons Sales Team zal u contacteren. Vanaf dat uw registratie is verwerkt en goedgekeurd, ontvangt u van uw accountmanager een e-mail met een link om uw profiel zelf te vervolledigen. U kan uw ingevulde gegevens opnieuw controleren en een wachtwoord kiezen dat u makkelijk kan onthouden. Daarna kan u meteen ons ruim aanbod aan nieuwe, tweedehands en commerciële voertuigen bekijken.

  • Ik kan mij niet registreren via het inschrijvingsformulier?

    Als u zich niet kan registreren, dan hebt u reeds een aanvraag ingediend met uw ingevulde gegevens. Wij zorgen ervoor dat we uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken. Was u niet diegene die eerder een registratieformulier indiende? Neem dan contact met ons op via de chat of via e-mail naar info@ecrb.be

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Geen probleem. Wanneer u zich probeert aan te melden op onze website cars.ecrb.be, kiest u in het inlogscherm “wachtwoord vergeten”. U kan deze pagina ook hier terugvinden. U geeft uw wachtwoord op en ontvang een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten.

  • Ik kan mijn wachtwoord niet resetten via de pagina cars.ecrb.be?

    Als u eerder het registratieformulier invulde op www.ecrb.be en u kan uw wachtwoord niet resetten wanneer u probeert in te loggen, dan bestaat de kans dat uw aanvraag nog wordt verwerkt. Om de status van uw aanvraag te controleren, kan u ons contacteren via onze chat of via e-mail naar info@ecrb.be. Hebt u uw ongewenste inbox al gecontroleerd? Het kan zijn dat uw uitnodigingsmail in de spam is terecht gekomen.

  • Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of bedrijfsgegevens?

    Na het inloggen met uw gegevens op cars.ecrb.be, kan u rechts bovenaan de knop “mijn account” terugvinden. U kan hier uw gegevens, bedrijfsgegevens, wachtwoord en beheer van de nieuwsbrieven aanpassen. Door onderaan op wijzigen te klikken, worden uw aanpassingen opgeslagen.

  • Zijn de prijzen op het online portaal cars.ecrb.be exclusief BTW?

    Ja. Onze prijzen die op onze website worden getoond zijn uitsluitend exclusief BTW.

  • Kan ik de catalogusprijs terugvinden?

    Ja. ECR Car Retail maakt als groothandel steeds de marktstudie om aan u als klant die wagens aan te bieden met een scherpe prijs. De kennis die wij daarover verzamelen delen wij graag met u. Bij de wagens kan u de catalogusprijs excl. BTW terugvinden voor uw land of voor een sterk dominerend land in de auto-industrie.

  • Waar vind ik de algemene verkoopsvoorwaarden terug?

    Elke aankoop dat u doet bij ECR Car Retail is gebonden aan onze verkoopsvoorwaarde. U kan deze hier terugvinden.

  • Voertuig op bestelling? Hoe werkt dat?

    Voertuigen die te bestellen zijn worden aangegeven op onze website met het blauwe label “op bestelling”. Bij elk van deze voertuigen kan u de leveringstermijn en minimum te bestellen aantal (MOQ) terugvinden. U kan deze voertuigen met een vaste configuratie, gedeeltelijk of helemaal zelf te configureren lijst op bestelling plaatsen bij ons. U contacteert daarvoor de accountmanager die verantwoordelijk is voor uw regio. Deze bestelling valt onder de verkoopsvoorwaarden die u hier kan terugvinden.

  • Voorziet ECR Car Retail bij de aankoop van voertuigen ook transport?

    Dat kan zeker! Bij de aankoop van voertuigen wordt het transport in overleg met de verantwoordelijke accountmanager voor uw regio bepaald. Als groothandel hebben wij een groot portefeuille aan transporteurs en beschikken wij steeds over marktconforme prijzen. U bent niet verplicht een transport te boeken bij ECR Car Retail. 

  • Wat is een wagen ID?

    Het wagen ID is een makkelijke manier om te communiceren over een wagen met een accountmanager. Aarzel zeker niet om deze te vermelden wanneer u in gesprek gaat met ons. U kan het wagen ID terugvinden op onze website in het overzicht links onder de foto, net boven het merk wanneer u een pagina van een wagen opent en naast elke foto in onze communicatie over e-mail.

  • Hoe vergelijk ik voertuigen?

    Heel eenvoudig. Vele voertuigen kunnen soms in kleine details verschillen, wat resulteert in een andere verkoopprijs. Daarom maken we het voor u gemakkelijk. Wanneer u op de overzichtspagina van onze voertuigen bent, kan u onder elke foto het vakje aanvinken “vergelijken”. U kan dat doen voor maximum drie voertuigen. Onderaan het scherm ziet u een extra venster openvouwen. U kan hier voertuigen aan toevoegen en verwijderen. Door op vergelijken te klikken in dit venster, krijgt u een overzicht van alle verschillen.

  • Wat is de klantenmodus en hoe werkt het?

    De White-label versie of ook wel klantmodus van de website cars.ecrb.be maakt het mogelijk om een simulatie te maken van geselecteerde voertuigen waarop er een prijstoevoeging wordt getoond en een landsafhankelijke BTW wordt toegepast. Hoeveel dat is bepaald u volledig zelf en kan u stapsgewijs terugvinden bij de volgende vraag. Alle branding van ECR Car Retail wordt op de website verwijderd, waardoor u uw klanten ons online portaal kan tonen als een digitaal presentatieplatform van de gewenste voertuigen voor uw zaak. U kan hier ook offertes afdrukken voor uw klant zonder enige vermelding van ECR Car Retail en met uw contactgegevens.

  • Hoe activeer ik de klantmodus?

    U activeert de klantmodus na te hebben ingelogd met uw inloggegevens op cars.ecrb.be. Op de homepagina kan u rechts bovenaan de knop “klantmodus” terugvinden. U kan een prijstoevoeging doorvoeren op twee manieren: een procentuele verhoging of een vast bedrag bovenop de verkoopprijs. U kiest het BTW percentage dat voor u van toepassing is en activeert de gekozen instellingen met de knop onderaan. U zit nu in de klantmodus zonder branding van ECR Car Retail.

  • Mag ik foto’s van ECR Car Retail gebruiken op mijn eigen website?

    Nee. ECR Car Retail verbiedt elke reproductie, publieke melding of hergebruik van de website aangaande tekst, afbeeldingen, logo’s en informatie op welke wijze dan ook. De goedkeuring kan enkel en alleen verkregen worden door een vooraf aangevraagde schriftelijke toestemming van u aan ECR Car Retail waarin de uitdrukkelijke vraag tot toegang is opgenomen en waar ECR Car Retail deze vraag tot toegang schriftelijk en uitdrukkelijk bevestigd. Voor meer informatie over het gebruik van onze website, kan u hier onze algemene voorwaarde raadplegen.